Gå til indhold
udenrigsministeriet

The Trade Council 

The Trade Council tilbyder små og store virksomheder hjælp til eksport og udvidelse af aktiviteterne på verdens markeder. The Trade Council hjælper danske virksomheder med at eksportere gennem en række gratis services, skræddersyede løsninger og tilskudsprogrammer.

Vi er repræsenteret i Spanien ved Den Danske Ambassade i Madrid. I handelsafdelingen arbejder vi hver dag for at fremme dansk eksport og styrke danske virksomheders position på det spanske marked.

Contact us

Get in touch with a commercial adviser. 
In order for us to advise you in the fastest and best possible way, please take the time to answer a few questions below.
You can expect a response within three business days.

om trade council i spanien

Vi er et team af specialiserede danske rådgivere, som tilbyder professionel sparring i Spanien. Vi har stor erfaring og viden om hvordan danske virksomheder sælger produkter, services og ydelser på det spanske marked.

Danske underleverandører har et godt ry i markedet grundet stor fleksibilitet, pålidelige leverancer samt højt kompetenceniveau. Det er kvaliteter og konkurrencefordele der bør arbejdes med overfor relevante spanske kundeemner for at skabe afsætning. Det er meget afgørende, at der løbende gøres en stor indsats for at skabe relevante netværk og relationer. Denne proces kan for mange danske virksomheder føles langsommelig og trættende, men den er helt afgørende at bruge ressourcer på - både med henblik på at være leverandør på den korte bane, men absolut også på den lange bane. Vores handelsrådgiverne arbejder inden for forskellige fagområder, heriblandt digitalisering, energi, sundhed, landbrug og fødevarer, vand og e-handel.

Spanien som marked

Som medlem af EU er det nemt for danske eksportører at få adgang til det spanske marked. De fælles regler for det Indre Marked i EU og dermed lave begrænsninger i forbindelse med handel og investeringer betyder, at der er fri bevægelighed mellem Spanien og Danmark for både varer, personer, tjenesteydelser og kapital.

Inden finanskrisen var Spaniens vækst mere intensiv end EU-gennemsnittet. Trods krisen vil danske virksomheder derfor stadigvæk opleve en væsentlig gruppe af spanske forbrugere, som besidder stor købekraft og i den forbindelse skaber efterspørgsel på mange af de varer, Danmark kan tilbyde. Desuden finder man i Spanien højtuddannet arbejdskraft til lavere lønninger, logistik i verdensklasse samt gunstige, offentlige incitamenter og støtte til udenlandske investorer. Disse egenskaber gør Spanien til et oplagt investeringsland, og landet benyttes også i stigende grad som destination for outsourcing. De gunstige markedsforhold kan derfor bidrage til konkurrencefordele for danske virksomheder.